Co je vaším cílem? Proč chcete podnikat? Čeho chcete dosáhnout? Projekty s jasnou a smysluplnou vizí si dokáží ohlídat, kam směřují a nesejít z cesty. Díky tomu dosáhnou něčeho opravdu velkého. Během svého podnikání se budete mnohokrát rozhodovat. Jasná vize Vám ukáže směr. Dělejte přednostně věci, které Vás k ní dovedou.
Myslíte si, že váš „zlepšovák“ bude chtít každý? Odhadujete svůj trh na miliony lidi? Než s tím začnete napevno počítat, důkladně si to ověřte. V době internetu je to často velmi snadné. Lidí co uvažují jako Vy, a mají podobný nápad, bývá více, než si myslíte. Lepší než spekulovat a domýšlet jak věci jsou, je jít a podívat se přímo na místě.
Myslíte si, že nemáte žádnou konkurenci? Tak to znamená, že jste jen málo hledali. Nebuďte líní a sedněte si k internetu. Uvidíte, že vždy existuje někdo, kdo řeší stejný problém jako vy. Poznejte své konkurenty, poučte se z jejich chyb a odhalte jejich silné stránky. Jedině tak vytvoříte něco lepšího.
Nebojte se o svém nápadu mluvit s ostatními. Bavte se se svými potencionálními zákazníky. Přemýšlejte o tom co, říkají i když zdánlivě nemají pravdu. Vyslechněte si názory různých lidí a pak zvažte, které z nich použijete. A když uplatníte jejich nápad na vylepšení, nezapomeňte poděkovat.
Je určitě dobré udělat si předem průzkum trhu, průzkum konkurence, sehnat dostatek financí…Nezapomeňte ale, že nejdůležitější je začít a že vaše produkty nebo služby nemusí být zpočátku dokonalé. Buďte připraveni na to, že Vaši cestu k cíli bude někdy třeba modifikovat. Vytrvale jděte za svým cílem
Pokud se někomu z Vašeho okolí zalíbí váš nápad, možná Vás i rád podpoří. Požádejte o pomoc a otevřený názor své blízké či přátele, dříve než půjdete do banky nebo za investorem. Tam to budete mít mnohem těžší.
Cesta k dokonalosti vede přes postupný růst a dílčí zlepšování. Hodně firem už ztroskotalo na to, že roky ladily v tajnosti svůj produkt do posledního detailu. Někdo jiný je pak předběhl, nebo na konci zjistily, že zákazníci chtějí něco jiného. Jedině trh a zákazníci ověří a prověří Váš produkt nebo službu
Dobrý tým je klíčový pro úspěch Vašeho podnikání. S těmi správnými lidmi zvládnete každý průšvih i krizi. A když vám první podnikatelský záměr nevyjde, s dobrým týmem můžete začít znovu a lépe. Ne každý, kdo Vám říká to, co chcete slyšet to s Vámi myslí dobře. Není žádná ostuda, když Váš podřízený nebo kolega umí něco lépe než Vy. Spolupracujte s ním.
Přátelé, zákazníci i investoři se vás budou stále ptát, co vlastně děláte. Dejte si na svém vysvětlení záležet. Jak poznáte, že to děláte dobře? Když se vás pak ostatní ptají: „To zní zajímavě, můžeš mi říct víc?“ Ideální je, pokud Vaše vysvětlení na první pokus pochopí i Vaše babička.
Naslouchejte radám zkušenějších, nebojte se je vyhledat a zeptat na to, co Vás pálí. V různých vzdělávacích institucích, profesních organizacích, na internetu atd. najdete určitě spoustu užitečných lidí, akcí, školení, článků, které Vám pomohou v různých fázích podnikání.